کهکشان علم و ایمان

وبلاگ اختصاصی سید رضا واقفی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

جمعه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۵:۲۰ ب.ظ

الکل شکر یا Sugar alcohol چیست؟

Sugar alcohol چیست؟ برخی برچسب های غذایی موادی مانند xylitol ، erythritol ، isomalt ، sorbitol، lactilol و یا mannitol را لیست می کنند که این مواد sugar alcohol نامیده می شوند .این مواد غالباً جهت شیرین کردن شیرینی های فاقد شکر ، آبنبات ، آدامس و مواد غذایی دیگر استفاده می شوند. واژه sugar alcohol به ساختار شیمیایی این مواد بر می گردد و در واقع این مواد حاوی الکل نمی باشند.به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا ، تولیدکنندگان مواد غذایی می توانند ادعا کنند که محصولات حاوی alcohol sugar، باعث پوسیدگی دندان نمی شوند . تحقیقات نشان می دهد که یکی از مواد گروه sugar alcohol به نام xylitol ، حتی باعث حفاظت دندان در مقابل پوسیدگی می شود. چگونه xylitolطعمی شیرین دارد اما دندان را در مقابل پوسیدگی حفاظت می کند؟ xylitol یک شیرین کننده طبیعی می باشد و در میوه هایی مانند توت فرنگی ،آلو و گلابی یافت می شود.شکل و طمع xylitol شبیه شکر است ،به همین دلیل ،جهت شیرین کردن مواد غذایی و آبنبات استفاده می گردد. Xylitol در آدامس ، آبنبات ،خشبو کننده های دهان ،شربت های داروئی و قرص ،خمیر دندان و دهان شویه مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین در غذاهای رژیمی و دیابتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی باکتری در دهان شما با قند ترکیب می شود باعث تولید اسید می گردد.این اسید باعث آسیب دندان و ایجاد پوسیدگی می گردد . اما باکتری های موجود در دهان نمی توانند xylitol را تجزیه کنند بنابراین هیچگونه اسیدی تولید نمی گردد .از خاصیت های دیگر xylitol این است که شیرینی آن باعث ترشح بزاق میشود که این موضوع خود باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می گردد. تنها عیب xylitol این است که اگر به مقادیر زیاد مورد استفاده قرار گیرد خاصیت ملین و مسهل دارد به عنوان مثال مصرف 10 تا 20 عدد آبنبات یا آدامس در روز باعث این موضوع می گردد.   مدتی بود می خواستم درباره مورد ترکیبات مواد غذایی وارداتی تحقیقی داشته باشم اما فرصت نشده بود . به طور خاص درمورد آدامس های خارجی بررسی کردم و به نتایج زیر رسیدم :Sugar alcohol ‌ دیدن اسم الکل شکر درترکیبات یک ماده غذایی کافی است تا در مورد حلال بودن این ماده مشکوک شوید ! اما لازم به توضیح است که در ترکیبات شیمیایی موادی که دارای زنجیره تکی یا چندتایی  OH باشند در هنگام نام گذاری لاتین ، کلمه الکل به نام آن ها اضافه می شود . که البته شکر و قندهای متداول نظیر گلوکز ،‌ساکارز و لاکتوز ( قند موجود در شیر ) نیز از همین دسته به شمار می روند . شیمی دان ها sugar alcohol ‌را نیز مشابه گلوکز و ساکارز می دانند و برای این ماده شیرین کننده ، خاصیت ضد پوسیدگی دندان هم قائل هستند . ضمن اینکه عامل الکلی به تنهایی برای الکلی بودن یک ماده کافی نیست . حتی طبق اعلام موسسه اطلاع رسانی دندان پزشکی ایران واژه sugar alcohol به ساختار شیمیایی این مواد بر می گردد و در واقع این مواد حاوی الکل نمی باشند. قابل توجه این که درصد این ماده در ترکیب آدامس یک درصد ذکر شده است .در مورد جنبه شرعی ماجرا هم ، گویا نظر علما بر این مبناست که ماده مست کننده دارای حرمت است و درصد کم الکلی که به صورت طبیعی در خیلی از مواد وجود دارد موجب حرمت نمی شود . البته این درصد کم واقعا کم است!! اما مهم تر از این و غیر از الکل ، موضوع دیگر استفاده از فراورده های خوکی در تهیه مواد خوراکی است . روغن و ژلاتین تهیه شده از گوشت و استخوان خوک در کشورهای غیر اسلامی به شدت رایج است . اینجاست که خوردن پاستیل های فله ای وارداتی از نظر شرعی ذهن ها را مشغول می کند . علاوه بر این فرآورده های حیوانی موجود در محصولات غذایی وارداتی نیز موضوعی است که نباید نسبت به آن بی توجه بود . چرا که در صورت ذبح غیر شرعی حیوان ( حتی حلال گوشت ها ) استفاده از آن برای مسلمانان جایز نیست . حال وجود ماده ای مثل گلیسرل Glyecrol)) ، مارگارین (margarin) امولسیفایر (emulsifier) یا آمینواسید (amino acid)- که امکان تهیه آن هم به صورت حیوانی و هم به صورت گیاهی وجود دارد – در مواد غذایی خود می تواند عامل دیگری برای شبه ناک بودن آن ماده غذایی باشد . طبق نظر اکثر علما وجود علامت و برند حلال بر روی مواد غذایی می تواند جهت اطمینان از حلیت آن کافی باشد . اما بسیاری از مواد غذایی فاقد این آرم هستند و فقدان این آرم هم یعنی معلوم نیست این محصول حلال باشد یا نباشد .بد نیست بدانید که یهودیان مذهبی هم در مورد خوراکی ها ممنوعیت هایی دارند . و مثلا خوردن گوشت خوک طبق تورات بر آنان حرام است . برخی از برندهای مواد غذایی در مورد این که محصول شان مطابق شریعت یهودی هست یا نه توضیح می دهند . ( مانند برند حلال برای مسلمانان ) از حلال بودن یا نبودن یک محصول برای یهودیان نمی توان نتیجه خاصی گرفت . چون خوردن پیه حیوان هم برای آنان حرام است . اما همان طور که ذکر شد با توجه به کاربرد زیاد محصولات خوکی در تهیه مواد غذایی حلال نبودن یک ماده غذایی از نظر شریعت یهود ممکن است به علت استفاده از محصولات خوکی در آن باشد . و این فقط احتمال است و شرکت تولید کننده باید در این مورد ابراز نظر کند .شرکت تریدنت trident  اعلام کرده که محصولاتش مطابق کوشر ( شریعت یهودی) نیست . http://www.tridentgum.com/#/faq/گویا شرکت Orbit  هم اعلام کرده در محصولاتش از محصولات خوکی استفاده می کند . البته بر روی بسته بندی آدامس های این شرکت در کنار گلیسرل Glyecrol)) عبارت (non-animal ) ‌دیده می شود. ریلکس و زایلیتول در این میان وضعیت بهتری دارند . اولی محصول کمپانی کنت کشور ترکیه است و امکان حلال بودن محصولاتش بیشتر است ! دومی هم در ایران مورد تایید I.D.A ( انجمن دندان پزشکان ایران) است و دارای نوشته های فارسی هم هست . اگر هم آدامس بدون دغدغه می خواهید بخورید ، به سراغ همان آدامس های  وطنی بروید . اما مطمئن باشید حلال هستند .  ناگفته نماند که به تازگی شرکت مینو آدامس های بدون قند  وایت را که از کیفیت خوبی بر خوردار است تولید کرده.  اگه امتحان نکردید حتما این کار رو بکنید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۷:۲۰
سید رضا واقفی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخی به استفتایی در خصوص استفاده از دوغ کفیر اظهار داشت: در صورتی که از گیاه معروف الکفیر بگیرند و هیچگون حالت مست کننده ای نداشته باشد حرام نیست.متن کامل استفتا و پاسخ بدین شرح است:باسمه تعالیبیت شریف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظله العالی)سلام علیکم و رحمه اللهما جمعی از مقلدان جوان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی هستیم که در دو مورد به مشکل شرعی برخورده ایم، خواهشمندیم نظر آن حضرت را در این باره اعلام فرمایید.ا. برخی از آدمس ها و شکلات های وارداتی، دارای ماده ای به نام«شوگر الکل» هستند استفاده از این آدامس ها و شکلات ها چه حکمی دارد، حلال است یا حرام؟2. مدتی است که در بازار ایران دوغی به نام دوغ کفیر توزیع می شود که شایعات زیادی درباره حلال یا حرام بودن آن به گوش می رسد می خواستیم نظر صریح حضرتعالی را درباره مصرف این دوغ بدانیم.پاسخ حضرت آیت الله مکارم شیرازی:باسمه تعالیج1: در صورتی که الکل واقعی نباشد مانعی ندارد.ج2: در صورتی که از گیاه معروف الکفیر بگیرند و هیچگون حالت مست کننده ای نداشته باشد حرام نیست.همیشه موفق باشیدناصر مکارم شیرازی/917/ت302/ص درادامه مطلب درباره ی آدامس و....... بیشتر بخوانید البته هیچ یک از مطالب زیر  نظر من نیست اما اگر شما مطلب یانظری داشتید حتما برای من بنویسید آدامس اربیت به علت استفاده از فرآورده‌های خوک حرام و نجس اعلام شد برخی محصولات کارخانجات اوربیت و اکسترا در مالزی حرام و حتی نجس اعلام شده است. به گزارش شیعه نیوز به نقل از فارس، یک سازمان بین المللی پس از انجام تحقیقات لازم اعلام کرده است که بسیاری از مارک های معروف آدامس و تنقلات، محصولات غذایی خود را با استفاده از فرآورده‌های خوک و برخی جانوران حرام گوشت دیگر تهیه می کنند.این سازمان غیر دولتی که راهی به سوی صلح نام دارد، ضمن معرفی کارخانجات تولید کننده این مواد خوراکی، اسامی محصولات تولید شده از مواد اولیه حرام و نجس در این کارخانجات را ارائه کرده است.برخی از محصولات کارخانجات سرشناس اوربیت که به تولید انواع آدامس و خوشبو کننده دهان و آب نبات های مختلف مشغول می باشد، به همراه خنک کننده دهان اکسترا از جمله این مواد خوراکی هستند. همچنین آدامس های جوسی فوروت پلت ، جوسی فوروت استیک، کریستال مینت، جوسی فوروت گلاپرلمون، جوسی فوروت استراوبری و برخی محصولات آلتواید ولایف سیور نیز از جمله مارک های اعلام شده هستند.این در حالی است که این محصولات بازار گسترده ای را در اختیار دارند . ولی مقامات دولتی و مقام های رسمی تاکنون در این خصوص موضعی اتخاذ نکرده اند. سوال ازدفتر آیت الله  وحید خراسانی.در باره ی حکم استفاده از آدامس های وارداتی  با عرض سلام و تشکر از ارتباط تان با این مرکز. اگر الکلی که در ترکیب آدامس قرار گرفته است، از نوع الکل مسکر باشد، نجس است . خوردن آدامس حرام است، اما اگر الکل مسکر یعنی از نوع الکل مست کننده نباشد، و مقدار ترکیب آن کم باشد، به نحوی که الکل در مواد آدامس حل شده باشد، خوردن آدامس اشکال ندارد. اگر کسی نمی داند از چه نوع الکل است و یقین به مسکر بودن نوع الکل پیدا نمی کند، استفاده از آدامس مذکور اشکال ندارد.(1) پی نوشت: 1.سؤال تلفنی(7740611-0251) از دفتر آیت الله وحید خراسانی.   قضاوت باشما
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۷:۱۱
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۶:۵۴ ب.ظ

دعا در حق امام زمان

بهترین مساءله یى که در این زمان در مورد دعا باید مد نظر قرار گیرد، دعا در حق قطب عالم امکان ، حضرت حجة بن الحسن العسگرى مى باشد؛ چه از جهت سلامتى وجود شریف و چه از جهت تعجیل فرج . اصولا هر دعایى که با یاد و دعاى براى آن حضرت قرین نباشد، دعایى بى محتوا و پوچ و بى معنا و بدون هدف است . دلیل این مطلب کاملا روشن است ؛ زیرا در این زمان کلیه ى امورات و مصالح جهان ، به اجازه ى آن وجود مقدس مى باشد، و حق تعالى ایشان را حجت خود بر خلایق قرار داده است . پس جهالت و جسارت مى باشد که انسان به یاد منافع شخصى خود بوده ، فقط براى خود دعا نموده و صاحب و ولى نعمت خویش را فراموش نماید   حتما ادامه مطلب رابخوانید ضرورت دعا در حق امام زمان (عج )   بهترین مساءله یى که در این زمان در مورد دعا باید مد نظر قرار گیرد، دعا در حق قطب عالم امکان ، حضرت حجة بن الحسن العسگرى مى باشد؛ چه از جهت سلامتى وجود شریف و چه از جهت تعجیل فرج . اصولا هر دعایى که با یاد و دعاى براى آن حضرت قرین نباشد، دعایى بى محتوا و پوچ و بى معنا و بدون هدف است . دلیل این مطلب کاملا روشن است ؛ زیرا در این زمان کلیه ى امورات و مصالح جهان ، به اجازه ى آن وجود مقدس مى باشد، و حق تعالى ایشان را حجت خود بر خلایق قرار داده است . پس جهالت و جسارت مى باشد که انسان به یاد منافع شخصى خود بوده ، فقط براى خود دعا نموده و صاحب و ولى نعمت خویش را فراموش نماید.علاوه بر آن حق قرابت و خویشاوندى با پیامبر اکرم (ص ) لازم مى سازد و در حق ایشان دعا کنیم ؛ چون دعا کردن از نشانه هاى مودت و دوستیست . امام زمان به اشخاصى که در خواب یا بیدارى خدمت حضرت مشرف مى شدند، مى فرمود: واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم . (216) یعنى : براى تعجیل فرج ، بسیار دعا کنید؛ زیرا همین دعاى شما موجب گشایش کارهایتان است .منظور حضرت از فرج را، به دو گونه مى توان تقسیم نمود:1. فرج شخصى ؛ یعنى ظهور امام زمان (عج ) براى هر فرد مؤ من داراى فواید بسیارى مى باشد، مانند: هدایت به صراط مستقیم ، عاقبت بخیرى ، ازدیاد روزى ، عافیت از تمام بلاها و امراض ، و به دست آوردن قلب سلیم .2. فرج کلى ؛ یعنى با ظهور امام زمان ، جهان از انواع کفر، شرک ، نفاق ، بدعت و ظلم و جور پاک مى گردد، زمین آباد شده و همه با آرامش زندگى مى کنند، به طورى که همه ثروتمند و سلامت بوده و شخص فقیرى پیدا نمى شود.کیفیت دعا براى تعجیل فرج صاحب الزمان (عج ) عالم ربانى سید محمد تقى موسوى اصفهانى (ره )، طرق مختلفى را براى دعا جهت تعجیل فرج صاحب الزمان (عج ) در کتاب مکیال المکارم فى فوائد الدعا للقائم (عج ) استنباط نموده ، و ما عینا آن را از ترجمه ى آن کتاب شریف نقل مى کنیم :اول اینکه : این امر را با صراحت از خداى متعال مساءلت نماید، و به زبان فارسى یا عربى یا هر زبان دیگرى تقاضایش را باز بیان کند؛ به عنوان مثال ، چنین دعا نماید: اللهم عجل فرج مولانا صاحب الزمان علیه السلام . یعنى : بار خدایا! فرج مولاى ما صاحب الزمان را زودتر برسان .دوم اینکه ، از خداوند (عز اسمه ) درخواست کند که فرج و گشایش امر آل محمد (ص ) را تعجیل فرماید و زودتر برساند؛ چون فرج آن حضرت همان فرج آنها است ؛ چنان که در دعاها و روایات این معنى آمده است .سوم اینکه ، فرج و گشایش امر تمام مؤ منین و مؤ منات یا فرج اولیاى خدا را مساءلت نماید؛ زیرا با فرج آن جناب (علیه السلام ) فرج اولیاى خدا انجام مى گردد؛ چنان که در روایت رسیده .چهارم اینکه ، بر دعاى کسى که چنین دعایى مى کند، آمین بگوید، چون واژه ى آمین ، یعنى مستجاب کن ؛ که این نیز دعاست ، و دعا کننده و آمین گو، هر دو در دعا شریکند؛ به طورى که در خبر آمده است .پنجم اینکه ، از خداى عزوجل بخواهد که هر کس که براى تعجیل فرج مولایمان (علیه السلام ) دعا مى کند، مستجاب سازد. تفاوت بین این با نوع قبلى آن است که ، آمین گفتن فقط در حضور دعا کننده انجام مى گیرد، ولى در این مورد، حضور شرط نیست .ششم اینکه ، فراهم شدن و آماده گشتن اسباب و مقدمات زودتر رسیدن فرج را از خداوند مساءلت نماید.هفتم اینکه ، درخواست نماید که موانع ظهور آن حضرت (علیهم السلام ) رفع و برطرف گردد.هشتم اینکه ، دعا کنید گناهانى که باعث به تاءخیر افتادن فرج آن حضرت است ، آمرزیده شوند؛ گناهانى که دعا کننده یا غیر او از اهل ایمان مرتکب گردیده اند.نهم اینکه ، از خداى تعالى درخواست کند که او را از آنچنان که اثر یاد شده را دارد، در آینده ى زندگى اش محفوظ و باز بدارد.دهم اینکه ، نابودى دشمنان آن حضرت (ع ) را که وجودشان مانع از زودتر شدن فرج دوستانش مى باشد، از خداوند بخواهد.یازدهم اینکه ، از خداوند بخواهد که دست ستمگران را از سر همه مؤ منین کوتاه سازد؛ که این امر به برکت ظهور امامشان که در انتظارش هستند، انجام مى گیرد.دوازدهم اینکه ، گسترش یافتن عدالت را در شرق و غرب زمین مساءلت نماید؛ زیرا این امر جز با ظهور آن حضرت (ع ) حاصل نمى گردد؛ همچنان که خداى عزوجل و پیغمبران و اولیایش (ع ) وعده داده اند.سیزدهم اینکه ، بگوید: خداوندا! رفاه و خوشى را به ما بنمایان ! و نیتش ‍ حصول آن در زمان ظهور باشد؛ زیرا رفاه و خوشى کامل و تمام براى مؤ من حاصل نمى شود مگر به ظهور امام غایب از نظر.چهاردهم اینکه ، از خداى عزوجل بخواهد که اجر و مزد عبادت ها و کارهایش را، تعجیل در امر و ظهور مولایش ، مطابق خواسته و رضاى حضرتش (ع ) قرار دهد.پانزدهم آنکه ، توفیق یافتن به انجام این دعا (یعنى دعا براى مولایمان (ع ) و درخواست تعجیل در امر فرجش را) براى همه مؤ منین و مومنات بخواهد؛ زیرا همدلى و اتفاق مؤ منین ، در این کار تاءثیر ویژه اى دارد؛ چنان که در روایت آمده است . بنابراین هرگاه مؤ من مساءلت نماید که مقدمات مطلوب و هدفش فراهم و آسان گردد، در جهت تحصیل آن ، کوشش بسزایى انجام داده است .شانزدهم اینکه ، از خداى عزوجل بخواهد که دین و حق و اهل ایمان را بر همه ملل و ادیان چیره و پیروز فرماید؛ زیرا این امر چنان که وعده کرده است ، جز به ظهور مولایمان صاحب الزمان (عج ) حاصل نمى گردد؛ همان طور که در روایات در کتاب البرهان آمده است .هفدهم اینکه ، از خداوند عز اسمه درخواست نماید که از دشمنان دین و ستم کنندگان بر خاندان سید المرسلین (ص ) انتقام بگیرد؛ زیرا در اخبار آمده است که ، این امر با ظهور امام غایب از نظر و آخرین امامان بزرگوار (علیهم السلام ) انجام مى گردد.هجدهم اینکه ، بر آن حضرت درود بفرستد؛ و منظورش درخواست رحمت ویژه یى از سوى خداوند باشد، که با آن ، زودتر شدن فرجش آسان شود.در باب زیارت حضرت رضا (علیهم السلام ) پس از درود فرستادن بر یک یک امامان (ع )، چنین مى خوانیم :اللهم صل على حجتک و ولیک القائم فى خلقک صلاة تامة نامیة باقیة تعجل بها فرجه و تنصره بها. بار خدایا! درود بفرست بر حجت خود و ولیت که در میان خلقت به پا خاسته است ، درود فرستادنى تمام ، و با افزایش و همیشگى ، که با آن ، فرجش را زودتر برسانى ، و با آن پیروزش نمایى .نوزدهم اینکه ، تعجیل در برطرف شدن محنت از چهره اش و دور گشتن هم و غم از قلب مقدسش (علیه السلام ) را بخواهد؛ زیرا این از لوازم تسلط آن حضرت و نابودى دشمنانش مى باشد.بیستم اینکه ، از خداى تعالى بخواهد که در امر خود نخواهى براى مولاى شهید مظلوممان ، حضرت ابى عبدالله الحسین (ع ) تعجیل فرماید؛ زیرا این در حقیقت دعا براى فرزندش حضرت حجت (ع ) است ، که طلب کننده ى خونبهاى او و انتقام گیرنده از کشندگان وى مى باشد.فواید دعا در حق اما زمان (عج ) میرزا محمد تقى موسوى اصفهانى مى گوید: در بیان بعضى از فواید دعا کردن به آن حضرت ، و ظهورش را از خداوند عالم (جل شاءنه ) طلب نمودن ، آیات و اخبار فراوانى رسیده است ، که من در اینجا به ذکر فایده ى آن اکتفا مى کنم :اول : باعث طول عمر مى شود؛ چنان که در خصوص دعاى دوم که بعد از هر نماز واجب باید خواند، از حضرت صادق (ع ) روایت شده است . (217)دوم : دعا به آن حضرت ، نوعى اداى حق ایشان است . از حضرت امیر المؤ منین (ع ) روایت شده است که فرمود: اداى حق مؤ من ، بهترین اعمال است . (218) پس چون آن جناب ، رئیس و بهترین همه مؤ منان است ، اداى حق حضرتش ، اهم اعمال و افضل آنهاست .سوم : دعا در حق آن جناب ، سبب رسیدن شفاعت حضرت رسول (ص ) است ؛ چنان که از خود آن حضرت روایت شده است ، و از بعضى احادیث استفاده مى شود که ، موجب فایز شدن به شفاعت حضرت صاحب الاءمر (ع ) است . (219)چهارم : خدا دعا کننده به آن حضرت را یارى مى کند؛ زیرا دعاى به آن جناب ، نوعى از یارى اوست ، و یارى وى ، یارى خداست . و حق تعالى فرمود: و لینصرى الله من ینصره ... (220) یعنى : خدا البته یارى مى فرماید، هر کس که او را یارى کند.پنجم : باعث سرور آن جناب مى شود. امام صادق (ع ) مى فرماید: هیچ عبادتى نزد خداوند بهتر از مسرور ساختن مؤ من نیست . (221)ششم : اگر تو آن حضرت را دعا کنى ، باعث مى شود که ایشان نیز تو را دعا کنند. امام رضا (ع ) فرمودند: ما را بر شما حقیست ، که چون آن را ادا نمایید، بر ما حق پیدا مى کنید، و ما هم ثواب آن را به شما ادا مى نماییم . (222)هفتم : ثواب دعاى شما، عاید همه مؤ منین و مؤ منات مى شود، چون خیر ظهور آن حضرت به همه مى رسد.هشتم : دعاى به آن حضرت ، دلیل بر اظهار محبت و دوستى به آن جناب است . ایشان به ذریه ى پیامبر (ص ) مى باشند، و محبت به ذریه ى آن حضرت ، امر خدا و مزد رسالت پیامبر است . (223)نهم : دعا در طلب آن حضرت خیرخواهى براى خداست ، خیرخواهى براى پیغمبر است ، خیر خواهى براى کتاب خداست ، خیر خواهى براى دین خداست ، خیر خواهى براى جماعت مسلمانان است . پیامبر (ص ) فرمودند: هر کس این پنج صفت را داشته باشد، من بهشت را براى او ضمانت مى کنم . (224)دهم : دعا به آن حضرت ، باعث عبور از پل صراط است ، به سلامتى . (225)یازدهم : دعا در زمان غیبت حضرت ، باعث رفع بلا از شخص مى شود. امام عصر (عج ) مى فرمایند: پس براى ما بسیار دعا کنید؛ زیرا فرج و گشایش ‍ امور شما در آن است . دوازدهم : ثواب جهاد در رکاب پیغمبر (ص ) و على (ع ) را دارد. (226)(227)سیزدهم : چون حضرت حجت (عج ) ظهور کنند، طلب خون سیدالشهدا (ع ) مى نمایند. پس هرگاه طلب ظهور آن حضرت کنى ، در ثواب آن عمل شریک خواهى بود.چهاردهم : باعث نجات از هلاکت در زمان غیبت مى شود. (228)پانزدهم : کردارهاى بد او به کردارهاى نیک مبدل مى شود: ان الحسنات یذهبن السیئات .شانزدهم : دعا در حق امام زمان (عج ) تمسک به ثقلین (کتاب و عترت ) است . پیامبر فانها من تقوى القلوب . یعنى : کسى که شعایر و نشانه هاى الهى را بزرگ و محروم بدارد، چنین کارى نتیجه پاکى دلهاست .هجدهم : این دعا سبب زیاد شدن نعمت ها و وسعت روزیست .نوزدهم : تشرف به دیدار آن حضرت در بیدارى یا خواب ، و رجعت به دنیا در زمان ظهور آن حضرت . امام صادق (ع ) فرمود: هر کس چهل صبح دعاى عهد را بخواند، از یاران امام زمان خواهد بود.بیستم : شایستگى دریافت احادیث ائمه ى اطهار (علیهم السلام ) را مى یابد.وظیفه ى ما در قبال برخى افراد که دعایشان مستجاب مى شود، چیست ؟ آنچه از روایات به دست مى آید، نشان مى دهد که اجابت در دعا، غیر از تحقق آن است و هیچ دعایى بى اثر نخواهد ماند، حتى آن دسته از دعاها و خواسته هاى فرد، که مطابق مصلحت او نیست ؛ زمینه ساز کسب برخى استعدادهاى نیک یک حداقل باعث زدودن و پاک شدن گناهانى مى شود.اما بر اساس برخى روایات ، کسانى هستند که وقتى دعا و نیایش مى کنند و از خدا درخواست و مساءلتى دارند، هم سریع تر مورد اجابت قرار مى گیرد و هم زودتر لباس تحقق به خود مى پوشد. اینان چه کسانى هستند، و وظیفه ى ما در قبال آنان چیست ؟قبل از پرداختن به بخش نخستین این پرسش مى گوییم : ما دو وظیفه ى مهم در قبال این افراد داریم :وظیفه ى اول : معرفتى و شناختى است ؛ شناخت و معرفت بر مقام و منزلت آنان و عامل یا عواملى که باعث شده در نزد خداوند از چنین مقامى برخوردار شوند.وظیفه ى دوم : احترام و رجوع به آنهاست . اگر این افراد، محبوب خدا به شمار مى روند، چرا محبوب ما نباشند؟ حب و دوستى با دوستان خدا، خود نوعى حب و دوستى با خدا به شمار مى رود و زمینه ى مساعدى را در تقرب الهى فراهم مى سازد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۵۴
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۶:۴۵ ب.ظ

ازدواج مادر و فرزند

عاصم بن حمزه گوید: صداى جوانى را شنیدم که مى نالید ومى گفت : یا احکم الحاکمین ، بین من و مادرم حکم کن .عمر گفت : چرا به مادر خود نفرین مى کنى ؟گفت : مادرم نه ماه مرا در شکم خود حمل کرده و دو سال به من شیر داده است . اکنون که رشد کرده ، و خوب و بد را از یکدیگر تمیز داده ، دست راست را از چپ باز مى شناسم ، مرا طرد و از خود نفى مى کند ، و مى گوید مرا نمى شناسد.عمر دستور داد مادرش را احضار کنند. روی ادامه  مطلب کلیک کنید عاصم بن حمزه گوید: صداى جوانى را شنیدم که مى نالید ومى گفت : یا احکم الحاکمین ، بین من و مادرم حکم کن .عمر گفت : چرا به مادر خود نفرین مى کنى ؟گفت : مادرم نه ماه مرا در شکم خود حمل کرده و دو سال به من شیر داده است . اکنون که رشد کرده ، و خوب و بد را از یکدیگر تمیز داده ، دست راست را از چپ باز مى شناسم ، مرا طرد و از خود نفى مى کند ، و مى گوید مرا نمى شناسد.عمر دستور داد مادرش را احضار کنند.ماءموران آن زن را به همراه چهار برادرش ، و چهل نفر دیگر آوردند. همگى گواهى دادند این زن فرزندى ندارد و شوهر نکرده است ، و این جوان پسر دروغگوئى است که مى خواهد این زن را در میان عشیره خود رسوا کند.عمر گفت : اى جوان در مقابل شهادت ایشان چه مى گوئى ؟جوان : بخدا سوگند، آن زن مادر من است . و ادعاى خود را تکرار کرد.عمر: اى زن این جوان چه مى گوید ؟زن سوگند یاد کرد که آن پسر را نمى شناسد.عمر: آیا بر گفته خود شاهد دارى ؟زن : آرى این چهل نفر شهود من هستند.آنان نزد عمر گواهى دادند که او هرگز ازدواج نکرده است .عمر دستور داد: پسر جوان را زندانى کنند و از شهود تحقیق بعمل آید. اگر عدالت آنان احراز شد بر این پسر جوان حد مفترى بزنید.هنگامى که جوان را به سوى زندان مى بردند، امیرالمؤ منین علیه السلام ایشان را ملاقات کرد.جوان فریاد زد: اى پسر عم رسول خدا، من جوان مظلومى هستم و ماجرا را براى حضرت نقل کرد.حضرت امیر فرمان داد: او را نزد عمر برگردانند تا در حضور وى ، حضرت میان این جوان و آن زن حکم فرماید.پس سخن زن و شاهدان او را شنید. همه سخن اول خود را تکرار کردند.حضرت فرمود: امروز میان شما چنان قضاوت کنم که مرضى خداوند باشد.خطاب به زن فرمود: آیا ولى دارى ؟گفت : آرى ، اینان برادران من هستند.پس به آنان فرمود: آیا شما به هر چه حکم کنم راضى مى شوید ؟گفتند : آرى .آنگاه حضرت فرمود: من خدا و همه شما را شاهد مى گیرم که این جوان را به این زن به چهار صد درهم تزویج کردم . سپس به قنبر فرمود: برو دراهم را بیاور، به این جوان بده . به جوان نیز امر کرد آن دراهم را در دامن این زن بریز، دست او را بگیر و برو، و نزد ما باز نگردى مگر غسل جنابت کرده باشى .چون زن این سخنان را شنید، فریاد کشید: النار النار و خطاب به امیرمؤ منان کرد: آیا مى خواهى مرا به پسرم تزویج کنى ؟ بخدا سوگند، او پسر من است .آنگاه حقیقت را گفت . برادرانم مرا با مرد پستى تزویج کردند و من از آن مرد این پسر را آوردم .شوهرم از دنیا رفت .و زمانى که پسرم به سن بلوغ رسید، برادرانم گفتند: باید او را از خود طرد کنم . و من از ترس آنان چنین کردم . بخدا سوگند، او پسر من و دلم برایش کباب است .سپس آن زن دست فرزند خود را گرفت و براه افتاد.در اینجا عمر با صداى بلند گفت : لولا على لهلک عمر     اگر علی نبود عمر هلاک میشد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۴۵
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۵:۱۶ ب.ظ

پاسخ به سوالاتی که شما پرسیده اید

در ادامه مطلب این بخش هر سوالی که شما دربخش نظرات هر یک از مطالب پرسیده اید پاسخ داده می شود سوال :برنامه روبیکو با چی باز کنیم که ببینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جواب:Adobe Acrobat Reader‏ که فایل های pdfرا باز می کند ........................................................................................ سوال سلاممن از وب دنیای کوچک من اومدم.  آسمان از شما تعریف کردن و گفتن شما اصلاعات زیادی در مورد دینمون واحکام اون دارینمن میخواستم وقتی واسم سوالی پیش میاد بیام از شما بپرسممیتونم؟جواب میدین؟من وب ندارممیخواستم اگه ممکنه همین جا توی وب خودتون جواب بدین اگه ایرادی ندارهممنون.......................................................................................................جواب:اگه بتونم کمکی بکنم باکمال میل این کار رو انجام میدمSTRONG باشیدوHOPEFUL  ................................................................................................................................... سوال سلااام خسته نباشیدایندفعه مزاحمتون شدم با یه سوال .البته از نوع کامپیوتریشمیخواستم بپرسم چه جوری میشه تموم ردپاهامونو از نت پاک کنیم؟؟؟یعنی کلا همه چی از کامنت و...من این راهارو رفتم ولی پاک نشدن و هنوز سیو هستنراههایی که رفتم:دیلیت کردن کوکی ها دیلیت کردن فایلادیلیت کردن هیستوری...هر کاری کردم نشد که نشد ممنون میشم اگه کمکم کنید راستی این آدرس بالا رو دادم که خواستید اونجا ج بدید . جواب فکر میکنم تنها راهش عوض کردن ویندوز باشه البته اگه از یه متخصص بپرسید حتما جواب بهتری میگیرید ............................................................................................................................................ سوال ممنون که اینقد به فکر مایید دو تا سوال داشتم1-اگه فقط یه تست رو غلط زده باشیم یعنی 0.25 ارفاق میشه؟2-اگه به حای قند و چربی فقط چربی رو نوشته باشیم نمره کم میشه؟لطفا سریعا جواب بدید!!! پیشاپیش باتشکر از ارفاق های ارزشمند شما جواب ۱-بر اساس بخشنامه ی جدید حتی 0.25 هم ارفاق وجود نداره2-بله 0.25 کم میشه سوال چرا وقتی فیلم فاصله تامرگ رو دانلود میکنم  نمی تونم بازش کنم جواب این فایل وبسیاری از فایلهایی که در اینترنت برای دانلود قرار داده میشن فرمت win rarدارن وحتما باید این نرم افزار روی کامپیوتر شما نصب باشه تابتونید اون روباز کنید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۷:۱۶
سید رضا واقفی
دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۸:۵۷ ق.ظ

دانلود راه حل مکعب روبیک 4×4×4

این هم دو تا راه مختلف برای حل روبیک ۴*۴*۴ اگر همت داری همین الان شروع کن فایل pdf  حجم ۷۶۶ کیلو بایتدانلود راه حل شماره ۱  فایل pdf  حجم ۲۰۵ کیلو بایتدانلود راه حل شماره ۲
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۰۸:۵۷
سید رضا واقفی
شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۶:۳۷ ب.ظ

پوستر های ایام فاطمیه

ایام شهادت حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) را به همه ی عاشقان حضرتش تسلیت می گویم چند تا wallpaper ایام فاطمیه براتون می زارم امیدوارم با دیدنشون به یاد حضرت دلتون تا مدینه پر بزنه بقیه ی پوستر ها رو تو ادامه مطلب ببینید                                                       التماس دعا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۳۷
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۷:۰۱ ب.ظ

بازی (فلش)

دوتا بازی جمع وجور وسر گرم کننده براتون می زارم تا تو اوقات فراقت ازش استفاده کنید ۱-شیرجه در گلدان      حجم۸۶۷  کیلو بایت     دانلود ۲-مینی گلف              حجم ۲۸۴ کیلو بایت    دانلود توجه :برای دانلود بازی روی آن راست کلیک کرده وگزینه open Link in new window راانتخاب کنید سپس صبر کنید تا بازی دانلود واجرا شود برای ذخیره کردن بازی در مکان دلخواه به شیوه ی زیر عمل کنید ۱-در نوار ابزاربالا روی toolsکلیک کرده و internet optionراانتخاب کنید ۲-در قسمت Browsing historyروی settingsکلیک کرده وگزینه ی  veiwfilesرا انتخاب کنید ۳-فایل مورد نظر راکه در پایین ترین قسمتهای صفحه قرار داردرا پیدا کرده وان راcopyکرده ودر جایی که می خواهید pastمیکنید امیدوارم از این بازی ها لذت ببرید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۹:۰۱
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۶:۳۶ ب.ظ

وصیت سگ

گویند: سگ گله اى بمرد . چون صاحبش خیلى آن را دوست داشت ، او را در یکى از مقابر مسلمین دفن کرد. خبر به قاضى شهر رسید. دستور داد او را احضار کنند و بسوزانند. زیرا او سگ خود را در قبرستان مسلمانان بخاک سپرده است . وقتى او را دستگیر کردند، و نزد قاضى آوردند، گفت : اى قاضى ، این سگ وصیتى کرده که مى خواهم به شما عرض کنم تا بر ذمه من چیزى باقى نماند. قاضى پرسید: وصیت چیست ؟ آن مرد گفت : هنگامى که سگ در حال موت بود به او اشاره کردم که همه این گوسفندان از آن تو است . پس وصیت کن که آنها را به چه کسى بدهم . سگ به خانه شما که قاضى شهر هستید اشاره کرد. اینک گله گوسفندان حاضر و آماده ، و در اختیار شما است . قاضى با تاءثر و تاءسف گفت : علت فوت مرحوم سگ چه بود؟ آیا به چیز دیگرى وصیت نکرد؟ خداوند به نعمات اخروى بر او منت نهد و تو نیز به سلامت برو. چنانچه آن مرحوم وصایاى دیگرى داشت ما را آگاه گردان تابه آن عمل کنیم . به این ترتیب چوپان از مرگ نجات یافت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۳۶
سید رضا واقفی
يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۶:۳۱ ب.ظ

مجلس شعر و ادب

روزى در مجلسى ، حکیم خاقانى را زیر دست فرد بى فضل و کمالى نشاندند. وى ناراحت شد و این رباعى را خطاب به آن شخص ‍ سرود: اگر فروتر نشست خاقانى نه او را عیب و نه ترا ادب است   قل هو الله نیز در قرآن زیر تبت یدا ابى لهب است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۳۱
سید رضا واقفی